Sabtu, 7 November 2009

Rasa Nak Menulis

Bila kita sedar yang kita dah banyak rugikan apa yang sepatutnya kita dapat, baru la masa tu kita nak menyesal, baru la nak terngadah, baru lah nak rasa diri tu tak berguna, padahal sebelum tu bukan main lagi enjoy, tak ingat dunia. Lupa semua benda penting, lupa yang kita ada tugas dan tanggungjawab.

Tapi hakikatnya, tu la manusia yang bernama insan. Sering lupa, sering lalai, sering leka dengan apa yang dimilki sekarang. Bila nikmat tu dah lari, masa tu la nak rasa nikmat tu.

Kalau dah berfalsafah tu mesti orang ingat kita ikut apa yang kita cakap kan. Mesti orang ingat kita ni sorang yang selalu berfikir tentang alam, manusia, sekeliling dan apa – apa lagi la. Padahal bagi aku semua tu bagi aku tak betul. Sebab tak semua yang kita cakap kita sendiri faham. Tak percaya? Kalau tak, fikirlah sendiri, aku pasti korang pun ada rasa macam tu jugak.

Sekarang ni tengah tunggu masa untuk sesuatu, apa dia? Tu aku tak nak bagitahu…
Sebenarnya bukan ada apa – apa yang penting pun, Cuma ada niat nak menulis, tu je.

Er, satu lagi, cerita pasal Terlalu Banyak Perumpamaan yang dah lama aku tak sambung tu akan diteruskan lagi, Cuma kena tunggu sikit lagi ok, ilham dah lari la



frensicksignature

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails