Sabtu, 26 Februari 2011

Monolog



Warning : this is the negative side of me!!!

Aku bukan la jenis yang suka cari pasal dan tak jugak jenis yang tak amik peduli pasal kawan. tapi kenapa aku kena "aim" macam aku nie parasit tahap S pulak kat kawan aku sendiri? apa salah aku, kalau ada pun besar sangat ke?

korang tak yah la berlagak baik depan aku tapi benci nak tak ingat dengan aku. depan - depan cakap baik semacam tapi belakang kutuk bukan main. cara kau pandang aku pun dah buat aku paham yang kau memang tak suka kat aku. kenapa?

sebab aku nie malas, miskin, buruk, bodoh, tak ada guna, tak boleh harap? so, apa guna korang sebagai kawan aku? bukan nak menegur tapi terus nak menghukum aku dengan cara paling halus, memang korang nie genius la.

Tak sedar yang sebenarnya semua orang kat sekeliling aku memang tak suka aku. sebab tu aku lebih rindukan zaman sekolah sebab aku lebih aman. walaupun tak ramai kawan tapi aku bahagia dengan siapa yang aku ada. tu dulu, sekarang pulak, apa yang aku ada dulu pun rasa nak macam lari dari aku jugak. tak macam sekarang. semuanya selfish, hipokrit, materialistik. lelaki perempuan sama je.

why it happen to me? what the reason?

p/s : bermonolog sebentar, harap maaf
frensicksignature

4 ulasan:

nap.s.ter berkata...

just ignore those bunch of brats.they are not worth it to be your friend.you are not alone.there must be a person who sincere to be ur friend.smile :D ujian dari Tuhan.hati kene redha dan sabar.

SaF_FreNsiCk berkata...

thank you for your advice...

sekarang nak sesuaikan diri dengan keadaan baru, harap2 boleh...

Cik Durian berkata...

relaks la saf...benda ni lumrah dunia..makin kite dewasa, makin ramai kawan yang bukan kawan...juz jgn pcaye kt org, but trust urself only...semuanya ada hikmah... =)

SaF_FreNsiCk berkata...

thanks CD,

even i can't believe myself...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails