Khamis, 14 Januari 2010

Kenangan Zaman Sekolah

Sekarang nie dah lebih kurang 2 minggu mula musim sekolah kan? Hari mak bapak mula sibuk nak kejut anak – anak bangun pagi, suruh pergi mandi,lepas tu hantar anak pergi sekolah, ? Aku rasa la, sebab member aku cakap macam tu, kalau dia tipu maknanya aku kena tipu la. Tapi tu bukan la apa yang aku nak highlight kan sekarang. Lagipun aku mana ada anak lagi nak sibuk tau hal sekolah budak –budak. Bila cuti penggal pertama, penggal kedua pun aku tak tahu.

Cuma rasa sepi bila terkenang zaman sekolah, lebih – lebih lagi zaman sekolah rendah. Banyak perkara manis yang aku masih ingat masa sekolah rendah dulu. Pahit lagi banyak. Tu yang rasa nak post je perkara yang aku rasa ramai orang lalui, lebih – lebih lagi orang yang sezaman dengan aku la.

Ni ha perkaranya :

budak2 yg lahir pada tahun 70/80/90an mesti ingat :

1. kat skola ade salesman jual buku cerita, hari ni bg list, esok mintak duit beli walaupun cerita buku tu dah tau.
2. -salesman susu pun camtu gak.
3. kat library, budak2 memang baca buku tapi just tengok gambar je. bila ada program Nilam, sibuk semua nak pinjam buku.
4. RMT kat skola makanan tak sedap, tapi yang berduit pun join RMT,
5. main lwn pemadam, sayang nak guna untuk padam, padahal itu fungsi sbnr, utk padam!
6. pakai pembaris yg bergerigi, kat dalam ada air pastu ada bende berkilat dlm air tu.
7. cikgu pakai pembaris kuning panjang ada pemegang kat tengah tapi tak pernah nmpk cikgu
8. pegang pun kat situ.
9. bulu ayam jadi ramping kerana sering dijadikan rotan.
10. time pendidikan seni, lukis sume boleh tapi bile time kaler sume hampeh, ade gak buat anyaman pakai kertas warna, kolaj
11. main game 2D, super contra, super mario, street fighter, part paling best ialah semuanya pakai tape.
12. takut BCG sampai kecoh itu la ini la.tapi bila lepas inject belagak la pulak
13. balik skola beli JoJo tak pun Dindang, Tora pun best jugak, beli semata - mata nak mainan, coklat tak makan pun.
14. -Suka cari kasut berlampu kat tapak, yg iklan dia kat TV bole tembak alien tu.
15. Siri kartun; Power Rangers, Ultraman, Transformers, Ninja Turtles, Thunder cats, Mask Man, Gaban dan macam lagi.


jangan lupa semua ni sebab zaman sekarang budak – budak tak dapat lalui apa yang kita lalui.


frensicksignature

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails