Rabu, 19 Ogos 2009

Sekat sekat

Bila hidup kita hitam putih, kita nak "warna warni" lepas tu wujudlah apa yang dinamakan colour...
Bila hidup kita warna warni, kita minta "sinar cahaya", lepas tu wujudlah apa yang orang cakap Metallic Colour,
Tapi bila kita dah ada sinar cahaya kenapa minta lagi kegelapan? kegelapan yang disangka cantik tapi hakikatnya background nye tetap hitam. Sampai hidup jadi macam "monochrome"

Itulah fitrah manusia yang setiap sorang mesti ada iaitu Nafsu. kita sedar tapi buat - buat tak sedar kan? Jangan takut sebab tuhan itu maha mengetahui, sebab itu diciptakannya Ramadhan. sebab suruh kita berpuasa dan menahan nafsu dan keinginan kita yang aku rasa tiada penghujung (Endless Needed)

Aku ada terbaca kat internet yang jika seseorang itu tidak meminta maaf kepada semua orang sebelum hadirnya ramadhan. segala amalan nya ditolak. Sepanjang pemerhatian aku, yang cakap tu ialah malaikat dan yang mengaminkan tu Rasulullah s.a.w (kalau tak percaya, cari sendiri fakta tu, korang kan ada akal). Tak perlu la nak tunggu raya baru nak minta maaf ye, sebab minta maaf sebelum puasa tu lagi afdhal sebagai persediaan untuk kita sucikan diri. betul kan?

So, dengan ada nya masa yang singkat nie aku gunakan untuk minta maaf dari hujung partikel rambut hingga hujung isi kaki jika aku ada buat salah dan silap atau perkara yang menyebabakan aku kena minta maaf kat korang. kalau ada apa - apa yang korang belum selesai dengan aku, slow talk je la ok...
frensicksignature

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails