Rabu, 8 April 2009

Dirty Mind


Hah…. Sekali tengok pun korg dah rasa lain macam kan? (fikir apa tu, wei, jangan mengarut la OTAK AKU!!!)

Ingat lagi tak kat gambar yang aku post entry lepas? Ala, gambar orang tengah dot dot dot yang aku post kat dalam entry lepas? (tak berapa lepas la).

Yes, pasal gambar ikan lumba2 yg aku suruh cari tu?

Tujuan dia adalah untuk bagitau korg yang kita sebenarnya ada DIRTY MIND (ataupun dalam BAHASA MALAYSIAnya minda yang kotor)

Dirty mind ni tak bagus sebenarnya tau. Boleh menyebabkan korg jadi kurang selesa dan asyik berfikir yang bukan2. Yang paling teruk, korg akan selalu berfikir yang buruk2 dan sentiasa bimbang.

Biar aku introduce sikit pasal DIRTY MIND nie (sebenarnya x tau apa pun). Dirty mind nie ialah satu jenis pemikiran yang negatif yang diperoleh dari sekeliling kita. macam ilmu lain gak, dirty mind nie korg boleh dapat bila asyik fikir benda yg mengarut je (Especially benda2 yg tuuuut tu, paham2 je la). bila korg asyik fikir yang bukan2, lama – kelamaan korg akan terbiasa berfikir yg bukan2 (apa nie? Ayat ulang – ulang kali tulis nie?)korg akan terset MINDA korg jadi fikir tentang skop yang satu je (jangan ditanya skop apa, faham – faham je la). Tu yang boleh wujudnya istilah OTAK KUNING. Otak yg terbiasa ingat perkara kotor2.

Biasanyer kalau suka tengok cerita yang ganas, melampau atau ada unsure – unsur yang sensitive tidak kira dari segi keAGAMAan ke, SEKSualiti , perKAUMan ke, korang akan cenderung untuk berfikiran negative. Tapi yang paling kebiasaannya adalah SEKSualiti la (jangan tanya kenapa).

Pantang cerita tentang satu isu je, pasti nak dikaitkan dengan TUUUUUTTT (skang ni pun mesti ada salah sorang daripada korg yang tengah fikir benda yang sama kan?)

Ok la aku x nak cerita banyak, aku pun bukan tau sangat pasal PSIKOLOGI nie (bukan major aku pun). Aku rasa nie pun dah cukup untuk korg faham apa yang aku nak sampaikan kan?

SO lepas nie cuba – cuba la BRAINWASH korang punya otak tu supaya kurang atau kalau boleh x de langsung DIRTY MIND macam nie (Aku pun sama gak, susah l a wei nak hilangkan…) .

Daaaaa…..

Tahap penurunan ketulenan BAHASA MALAYSIA yang aku gunakan : 23.45 % (macam ye je)

Source :http://photobucket.com/images/dirty%20mind/

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails